Oktober 2015
  • Bestuurswisseling en oproep: Penningmeester gezocht
  • Dorpsraadvergadering 26 oktober

De toekomst van Badhoevedorp
De Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp is een vereniging die opkomt op voor het algemeen belang van iedereen die woont of werkt in Badhoevedorp en dat ook in de toekomst prettig wil doen.

Daar moet na de omlegging van de A9 nog wel wat voor gebeuren: woningen voor jong en oud en voor iedere portemonnee, behoud van zoveel mogelijk natuur, goede wandelmogelijkheden, veilige bereikbaarheid voor iedereen, een aantrekkelijk centrum en een gezondere leefomgeving.
De actieve leden van de vereniging (allemaal vrijwilligers) zetten zich daarvoor in.

Als u met ons daaraan wilt werken: er is genoeg te doen!  Er is vast wel een onderwerp dat u aanspreekt. Wilt u ook actief worden voor Badhoevedorp? Neem contact op met de secretaris Margriet Rietmeijer: secretaris@dorpsraadbadhoevedorp.nl of 06-14 65 95 30 - of bezoek een Dorpsraadvergadering.

Hartelijke groet, Anne Marie Kamevaar - Kegel

Bus 145 en 194: teleurstelling en hoop
De afbraak van het openbaar vervoer leeft in Badhoevedorp, dat is de afgelopen tijd wel gebleken uit alle reacties en steun die we hebben gehad: hartelijke dank daarvoor!

De vergadering van de Stadsregio op 13 oktober j.l. is teleurstellend verlopen. Het vervoersplan 2016 blijft ongewijzigd van kracht. Bus 194 wordt niet uitgebreid met avond- en weekenddiensten, bus 145 verliest de lus en gaat naar Lelylaan in plaats van naar het Leidseplein.
De Vereniging Dorpsraad sprak in, samen met Wilma IJzerman van de Vrouwenvereniging Badhoevedorp en de heer Stroomberg, die voor zijn werk gebruik maakt van de nachtbus die ook zal verdwijnen. Ook Tamar Frankfurther sprak weer in voor Dorpsraad Sloten.

Regioraadslid Hans Spijker, gemeenteraadslid voor Een Haarlemmermeer, heeft twee moties ingediend. De motie over bus 194 (uitbreiding in avond en weekend) is verworpen. De motie over bus 145 is aangehouden. Voor behoud van de "lus"  zou onvoldoende steun zijn. Want de gemeenteraad van Haarlemmermeer was ook in meerderheid voor het plan…..

Maar er komt wel een versnelde evaluatie naar de gevolgen van de wijzigingen in het vervoersplan voor het vervoer tussen Amsterdam Nieuw-West, Badhoevedorp en Schiphol. Dat wordt gebruikt voor het vervoersplan 2017. Het is mogelijk dat ook de Dorpsraad bij dit onderzoek betrokken wordt. Dat geeft weer hoop. In ieder geval willen wij goed zicht houden op wat er nu onderzocht wordt en zullen wij actie blijven voeren voor een goed openbaar vervoer in Badhoevedorp.

Bestuurswisseling en oproep: Penningmeester gezocht
Op 28 september j.l. werd Margriet Rietmeijer door de Bijzondere Algemene Ledenvergadering benoemd tot bestuurslid. Zij neemt de functie van secretaris over van Joke Schutte. Joke is bijna 9 jaar secretaris geweest en blijft lid van het bestuur.  Bestuurslid  Bob van Velthuijzen zal de functie van vicevoorzitter op zich nemen.

Voor penningmeester Vincent Haaker (9 jaar in functie) zoeken wij een opvolger. Heeft u belangstelling voor deze functie, laat dit dan weten aan Margriet Rietmeijer via secretaris@dorpsraadbadhoevedorp.nl of 06-14 65 95 30

Dorpsraadvergadering 26 oktober, 20.00 uur in Tyndale, Egelantierstraat 1
Iedereen die de toekomst van Badhoevedorp ter harte gaat is welkom op onze Dorpsraadvergaderingen. Op onze website www.dorpsraadbadhoevedorp.nl kunt u de overige data van 2015 vinden.

Op onze vergadering van 26 oktober a.s. komen wij terug op het onderwerp van de bussen, het vervoer in het dorp, het verdwijnen van de politiepost, de noodzakelijke verbeteringen in het groen onderhoud en verbetering van de trottoirs die ons dorp rollatorvriendelijker moet maken.

Een ander onderwerp dat wij (op hoofdlijnen) willen bespreken is de plannen voor het gebied rond rond het nieuwe Dorpsrhuis bij het toekomstige Park Quatrebras (wat er over zal zijn van het Wandelbos). De dorpsraad zal hierover op korte termijn advies uitbrengen en zal de hoofdlijnen van een alternatief plan bespreken. U kunt ook zelf een onderwerp inbrengen.

Zo werken we samen aan een goede toekomst voor Badhoevedorp. Tot maandag?