25 Februari 2016
  • Wat gaan we doen met ons groen?
  • 19 maart opschoondag!
  • Update Dijklichaam, fietspad en zandput
  • Vrijwilligers gevraagd

Wat gaan we doen met ons groen?

A.s. maandag 29 februari is er weer een openbare Dorpsraadbijeenkomst om 20.00 uur in de Karavanserai. Thema is ditmaal de waarde van groen.
Op korte termijn verdwijnt veel groen uit het dorp. Zoals bekend wordt de omlegging van de A9 deels bekostigd door huizen te bouwen waar het nu nog groen is: het Wandelbos en Schuilhoeve. Met het weghalen van de “oude” A9 verdwijnt het groen op de taluds.
Hoe gaan we om met het groen dat er nu blijft en hoe willen we het groen dat weer terugkomt gaan gebruiken? Want groen is er niet alleen voor het “zicht”. Groen heeft ecologische waarde en zou verstening en verstedelijking van ons dorp moeten voorkomen. Groen is gezond en heeft een recreatieve/sportieve waarde, maar dient ook als buffer tegen fijnstof en geluid.
Inwoners hebben verschillend wensen voor het gebruiken van groen. Met elkaar daarover in gesprek gaan is een eerste aanzet om tot een goed plan voor invulling te komen.
Het “Groenstructuurplan” van de gemeente Haarlemmermeer speelt een belangrijke rol bij het groen in Badhoevedorp. Daarom krijgt u daar eerst van de gemeente een korte toelichting op.
En natuurlijk komen we die avond ook even terug op de bussen: de inspraak op de aanbesteding 2018 van de Concessie Amstelland de Meerlanden, sluitingsdatum 21 maart.  Meer hierover volgt dan in een aparte Nieuwsbrief komende week.
19 maart: Opschoondag!

We horen vaak klachten over zwerfvuil in het dorp. Nu is het mogelijk om met het opruimen daarvan een BBQ-party te winnen. Bedenk dan een opschoonactie om tijdens de Landelijke Opschoondag op 19 maart uit te voeren.
NMCX Centrum voor Duurzaamheid looft deze mooie prijs uit voor de meest originele zwerfafvalactie in Haarlemmermeer: Samen houden we de wijk schoon!

Vervolg Dijklichaam A9, fietspad en zandput

De laatste stand van zaken over het Dijklichaam A9, het fietspad en de zandpunt is terug te vinden op de website van buurtvereniging Nieuwemeer. Klik hier voor de update.

Vrijwilligers gevraagd!
Word actief bij de Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp en meld u aan als vrijwilliger! Wij zoeken mensen die willen meewerken aan een toekomstbestendig dorp. Dat kan door eenmalig iets te doen, of door kortere of langere tijd, uw kennis en/of betrokkenheid in te zetten.