Sloterbrug

Advies van Begeleidingsgroep Sloterbrug

. thema: Sloterbrug

De Begeleidingsgroep Sloterbrug, die bestaat uit vrijwilligers van de diverse bewonersorganisties en ondernemers, heeft advies uitgebracht over verbetering van de situatie bij de Sloterbrug..

De bestaande brug verkeert in dermate slechte staat dat onderhoudsmaatregelen binnen enkele jaren noodzakelijk zijn. Daarnaast hebben alle betrokkenen zorg over de verkeersveiligheid.

Wat gebeurde met belofte “Veiligheid boven doorstroming”?
Als eigenaar van de brug kondigde de gemeente Haarlemmer in 2023 aan opnieuw een overleg- en ontwerptraject te starten met nieuwe plannen. Toegezegd werd dat de veiligheid van de omgeving, fietsers en voetgangers nu centraal zou staan bij maatregelen voor de brug. De verbetering van de doorstroming van gemotoriseerd verkeer zou geen prioriteit meer krijgen.

De Begeleidingsgroep heeft over de getoonde schetsen nog veel vragen, mede omdat prognoses van de gemeente een verdubbeling van het gemotoriseerd verkeer aangeven. De Begeleidingsgroep zou daarom graag zien dat er meer onderzoek naar andere varianten wordt gedaan.

Kijk naar omgeving en stel leefbaarheid centraal
Daarnaast is de Begeleidingsgroep van mening dat het projectgebied groter zou moeten worden. Dan pas kan de samenhang tussen de (verwachte) verkeersstromen aan beide kanten van de brug goed in kaart worden gebracht. De Begeleidingsgroep richt zich op verbetering van de leefbaarheid voor bewoners. Langs de doorgaande routes zijn aan twee kanten van de brug basisscholen gevestigd en aan de ringdijk staan veel huizen dicht langs de weg. De verkeersveiligheid zou prioriteit moeten krijgen, zodat kinderen zelf naar school kunnen fietsen. Daarbij is de uitstoot van fijnstof een zorgpu

Jaarlijkse Informatiemarkt

. thema's: Bestemmingplan, Dorpshuis/MFA, Groenstructuurplan, HOV, Omlegging A9, Schiphol , Sloterbrug, Veldpost/Sportvelden, Algemeen

Op woensdag 10 december 2014 werd de jaarlijkse informatiemarkt gehouden over de laatste ontwikkelingen over de gebiedsontwikkeling Badhoevedorp en de omlegging van de A9. Aan de grote maquette van Badhoevedorp werden weer vele geanimeerde gesprekken gevoerd en stonden de medewerkers van de gemeente Haarlemmermeer, Badhoevebuurt cv, Rijkswaterstaat en de Stadsregio paraat om vragen te beantwoorden op allerlei gebied. Ook de Dorpsraad Badhoevedorp was aanwezig met een eigen stand en verschillende bestuursleden om vragen uit het dorp te beantwoorden, net als de collega’s van Buurtvereniging Nieuwemeer.

Naar Informatiemarkt Service Centrum met Boodschapshuttle

. thema's: Centrum, Groenstructuurplan, HOV, Omlegging A9, Quartebras, Schuilhoeve, Sloterbrug, Veldpost/Sportvelden

Op woensdag 10 december van 16:00 tot 20:00 uur is er de jaarlijkse informatiemarkt in het Service Centrum aan de Sloterweg. Hier presenteert de Gemeente Haarlemmermeer in samenwerking met de Dorpsraad Badhoevedorp de actuele ontwikkelingen in en om Badhoevedorp. Kom kijken, luisteren en meepraten over de omlegging van de A9, de veranderingen in de ouderen en jongerenzorg, de groenvoorziening in het dorp, de ontwikkelingen rondom het winkelcentrum, de bouw van het Dorpshuis en nog veel meer. Voor mensen die moeite hebben hier naar toe te komen, biedt De Boodschapshuttle uitkomst. Op diverse locaties zal informatie worden opgehangen. Vanaf 15.30 uur rijdt de Boodschapshuttle een vaste gratis ronde langs de Boog, de Akerborgh, de Azalea flat, de Schuilhoeve en Zuiderbogen/Meerwende naar het Service Centrum op de Sloterweg.

Om de tafel met Derk Reneman

. thema's: Groenstructuurplan, Omlegging A9, Schiphol , Sloterbrug, Algemeen

Op dinsdag 14 oktober 2014 vond het eerste inhoudelijk treffen aan tussen wethouder Derk Reneman, eerst verantwoordelijke voor de gebiedsontwikkeling Badhoevedorp en het bestuur en de werkgroepvoorzitters van de Dorpsraad (DRB). Van de zijde van de gemeente waren tevens aanwezig Ayan Pherai, de senior projectmanager, Martijn Bijl, programma secretaris en Bonno Broekema als vervangend gebiedsmanager. Tijdens deze open en constructieve ontmoeting in een plezierige sfeer passeerden een groot aantal onderwerpen de revue.

Sloterbrug Badhoevedorp wordt vernieuwd

. thema: Sloterbrug

bron: Haarlems Dagblad

BADHOEVEDORP - Dat is een van de maatregelen die binnenkort volgen uit het Deltaplan Bereikbaarheid van de gemeente Haarlemmermeer. In dat plan was een extra fietsbrug bij de Sloterbrug opgenomen. Daar wordt van afgezien. Er komt een hele nieuwe Sloterbrug – die Badhoevedorp verbindt met Amsterdam-Sloten – voor alle verkeer. ,,Gebleken is dat voor relatief weinig geld meer, een brug mogelijk is die goed is voor de doorstroming en de veiligheid van alle soorten verkeersdeelnemers, inclusief vaartuigen’’, stelt VVD-verkeerswethouder Cees Loggen.