Links

De Dorpsraad is actief in contact met diverse partijen die betrokken zijn bij ons dorp.

• De gemeente Haarlemmermeer:er is intensief overleg op allerlei niveaus. De Dorpsraad heeft afgevaardigden in de overlegorganen Bereikbaarheid en Groen. Daarnaast is er jaarlijks een schouw waar de Dorpsraad meefietst om lokale pijnpunten onder de gemeentelijke aandacht te brengen. Ook is er ad hoc overleg met de wethouders van Economische Zaken en Verkeer en vervoer.

• Rijkswaterstaat: de A9 tussen knooppunt Raasdorp en knooppunt Badhoevedorp loopt vanaf 2018 niet meer dwars door Badhoevedorp, maar komt ten zuiden om het dorp heen te liggen. Met de omlegging zorgt Rijkswaterstaat –samen met de regio– voor diverse verbeteringen op het gebied van ruimtelijke kwaliteit, verbeterde leefomgeving (minder geluidsoverlast en betere luchtkwaliteit) een een betere doorstroming voor Schiphol en de regio Amsterdam.

• Provincie Noord-Holland: is medefinancier van de omlegging van de A9. Het besluit tot de afwaardering van de snelheid op de Schipholweg van 80 km per uur naar 50 km per uur moet door de provincie worden genomen. In het Tracébesluit voor de omlegging van de A9 is opgenomen dat de Groene AS door de omlegging niet onmogelijk mag worden gemaakt. Daarom wordt zowel bij de aansluiting Badhoevedorp in het westen als bij het knooppunt A4/A9 ruimte gemaakt voor natuurpassages, stapstenen en natuurverbindingen voor de diersoorten van de Groene AS.

• Bohemen is de projectontwikkelaar die in Badhoevedorp nieuwe huizen en bedrijfspanden gaat realiseren. Voor informatie over wonen en werken in het nieuwe Badhoevedorp klik hier.

• Schiphol: Badhoevedorp kent als geen ander dorp de lusten en lasten van Schiphol. De Dorpsraad zal proberen een zetel te bemachtigen in de ORS: de Omgevings Raad Schiphol.

• Winkeliersverenging Badhoevedorp (WVB): de WVB komt op voor de belangen van winkeliers en ondernemers. In contact komen kan via voorzitter Wim Eweg (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Hij is tevens voorzitter van de Stichting Badhoevedorp voor Badhoevedorp: deze stichting verdeelt de opbrengst van het Stratengolftoernooi onder goede lokale doelen binnen de Badhoevedorpse en Lijndense gemeenschap.

• Business Club Badhoevedorp (BCB): een netwerkclub voor ondernemers in Badhoevedorp die interessante bijeenkomsten organiseert voor leden, zowel informatief als sociaal.
  • Uiteraard zijn er ook contacten met de Dorps- en wijkraden in de buurt, zoals van Nieuwe Meer en Lijnden.