Toen: In de polder en bij de stad

Jubileumboek "In de polder en bij de stad"

Ter gelegenheid van 50 jaar Dorpsraad Badhoevedorp schreef Ruud Stokvis een jubileumboek over de historie van Badhoevedorp, getiteld: "In de polder en bij de stad", met als ondertitel: "De geschiedenis van Badhoevedorp."  Een historisch overzicht van de komst van een verzameling boerenhoeves met aanverwante zaken tot de woongemeenschap Badhoevedorp nu. Het waarom van uw omgeving zal u al lezend duidelijk worden, wie ervoor zorgden dat het zó werd en niet anders.

De schrijver zal u uitleggen waarom er twee vogelbuurten zijn, het waar en waarom van de 'duitse buurt', de problemen rond 'de kromme tocht', het doel van de nog steeds bestaande dameskransjes en herensociëteit. Hij zal u vertellen waarom Lijnden niet alleen sport betekent maar vroeger ook wel blauwe ogen, waar de schillenboer bleef. De verhouding met Hoofddorp vroeger en nu en het lonken naar Amsterdam door de jaren heen zal u duidelijk worden.

De dorpsvereniging Badhoeve, opgericht op 1 oktober 1932, hield zich in 1932 bezig met bestrating van en lantarenpalen voor de Badhoevelaan en de Hermina Maria Dijklaan. In 1982 zijn nieuwbouw, verkeer, huren en woon- en leefplezier de belangrijkste zaken. Daar tussenin wisselden belangrijke en onbelangrijke zaken elkaar af en bereikten, net als de daarmee gepaard gaande emoties, toppen en dalen. U was en bent bij dit alles betrokken, het ging en gaat u allen aan want u woont er en we hopen dat u blijft. Daarom is dit boek geschreven. Om u inzicht en overzicht te geven in 'uw' verleden, want wie zijn geschiedenis kent kan in zijn toekomst zien.

Nieuwsgierig? Dit jubileumboek "In de Polder en bij de stad" is nog schaars verkrijgbaar. Eventuele pdf's kunt u via de scretaris bestellen via de contactpagina.