Sociaal Domein

Fotowedstrijd Dorpsgids 2017

. thema's: Algemeen, Sociaal Domein

In het voorjaar verschijnt de nieuwe Dorpsgids Badhoevedorp Boesingheliede Lijnden NieuweMeer. Deze keer willen Stichting Maatvast en de Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp de gids niet alleen vóór bewoners maken, maar ook met bewoners. Daarom is er een fotowedstrijd, waarbij de top 3 foto’s een speciale plaats krijgen in de Dorpsgids en de eervolle vermeldingen worden opgenomen op een van de pagina’s. Deelnemers kunnen hun foto's insturen tot en met vrijdag 20 januari 2017 aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met vermelding van naam en adresgegevens.

Stem op Badhoevedorps Groenste idee!

. thema's: Algemeen, Groenstructuurplan, Sociaal Domein

Het idee van de Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp om een Pauze-landschap aan te leggen op het deel van de A9 dat straks vrijkomt in het dorp is genomineerd als een van de vijf finalisten voor het Groenste Idee van de Haarlemmermeer! Vanf maandag 6 juni tot donderdag 23 juni tot 12.00 uur kunt u stemmen op dit idee om Badhoevedorp te behoeden voor het verdwijnen van veel groen! Het groende pauzelandschap zorgt voor duurzame en klimaatbestendige oplossingen maar maken die ook zichtbaar (educatie). We kunnen laten zien hoe leuk en aantrekkelijk onderhoudsarme levende tuinen zijn en wat er mogelijk is aan eigen voedselproductie binnen het dorp (fruitbomen, moestuinen). Een inspirerende plek waar inwoners graag naar toe gaan om te wandelen of te tuinieren en waar ze elkaar kunnen tegenkomen. Waardoor inwoners vitaal kunnen blijven en zo langer thuis kunnen blijven wonen! Daarom gaat Badhoevedorp met dit idee ook voor duurzaam gezond! Klik hier en STEM!

Dorpsgids 2016 huis-aan-huis

. thema's: Algemeen, Sociaal Domein

Schermafbeelding 2016 05 24 om 15.59.28Afgelopen vrijdag 20 mei werd het allereerste exemplaar van de Dorpsgids Badhoevedorp Boesingheliede Lijnden NieuweMeer 2016 uitgereikt aan burgemeester Theo Weterings. Deze Dorpsgids is een initiatief van de Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp in samenwerking met Stichting Maatvast met als doel om zo breed mogelijke informatie aan te bieden van zorghulpverlening tot recreatieve activiteiten, van sportverenigingen tot winkeliers. Tevens bevat de gids een lijst met belangrijke telefoonnummers, de nationale kaart ‘Wat te doen bij een noodsituatie’ en plattegronden met straatnamenregister. Deze week zal de gids in Badhoevedorp, Boesingheliede, Lijnden en Nieuwe Meer huis-aan-huis worden verspreid, zodat alle bewoners gebruik kunnen maken van dit praktische naslagwerk.

Dorpsgids 2016 in de maak

. thema's: Algemeen, Sociaal Domein

Wat vroeger de gemeentegids was, wordt nu de Dorpsgids! De Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp heeft samen met de Stichting Maatvast het initiatief genomen om een Dorpsgids uit te brengen, met alles wat Badhoevedorp te bieden heeft aan zorg, welzijn en ontspanning. Ook kunnen ondernemers en winkeliers erin adverteren. In de toekomst zullen de sociale kaart en activiteiten ook op een website te vinden zijn. In het voorjaar zal de gids huis aan huis verspreid worden.

Plannen bussen 145 en 192 nadelig voor Badhoevedorp en Sloten

. thema's: Algemeen, HOV, Sociaal Domein

Met ingang van de komende winterdienstregeling wordt buslijn 192 naar Schiphol opgeheven en rijdt bus 145 niet meer langs de Nieuwe Meerdijk, de Rijstvogelstraat en het Generaal Snijdersplantsoen. De lijn wordt gestrekt, dus rijdt alleen nog over de Burg. Amersfoordtlaan. Ook Sloten wordt slachtoffer van dit strekken want ook de Sloterweg, Ditlaar en de Vrije Geer zullen dan geheel verstoken zijn van openbaar vervoer. Daarnaast zal bus 145 niet meer naar het Leidseplein rijden, maar krijgt de bus Station Lelylaan als eindhalte. Dit staat in de Lijnennetvisie 2018 van de Stadsregio Amsterdam (www.stadsregioamsterdam.nl).

Werkgroep Sociaal Domein sprak met wethouder Horn

. thema: Sociaal Domein

Een plek in Badhoevedorp waar iedereen informatie kan krijgen over wonen, zorg, ondersteuning en (vrijwilligers)werk: een goede sociale kaart. Dat stond bovenaan de lijst van knelpunten en mogelijke oplossingen die de werkgroep sociaal domein met wethouder Horn besprak. De werkgroep droeg bij de gemeente al eerder punten aan voor het beleid in het Sociaal Domein. Nu ging het over de dagelijkse werkelijkheid voor mensen met een beperking: waar vind je informatie over oplossingen voor je problemen, zodat je op een goede manier langer thuis kunt wonen? De werkgroep vond enig gehoor voor het idee dat je die informatie dicht bij huis zou moeten kunnen halen. Bovendien begreep de wethouder heel goed dat een digitale sociale kaart ook voor inwoners echt informatie “dicht bij huis”, dus op postcode zou moeten bevatten.