Veldpost/Sportvelden

Dorpsraad uit zorgen over Veldpost

. thema's: Algemeen, Veldpost/Sportvelden

Afgelopen donderdag sprak Anne Marie Kamevaar-Kegel in bij de gemeenteraad over de Veldpost, het gebied waar de voetbalvelden, de atletiekbaan en een groengebied zullen worden aangelegd. De Dorpsraad heeft zorgen geuit op drie aspecten: veiligheid, ecologie en gezondheid. Daarbij lag de focus op een veilige oversteek voor de sporters, het verdwijnen van veel natuur en het sporten op sportvelden zonder bescherming tegen de milieugevolgen van de snelweg.

Dorpsraad pleit bij gemeenteraad voor voortgangsrapportage Masterplan

. thema's: Algemeen, Bestemmingplan, Dorpshuis/MFA, Omlegging A9, Veldpost/Sportvelden

De DRB is van mening dat het tijd is voor een kamerbrede voortgangsrapportage Masterplan, waarin niet alleen de budgettaire aspecten maar vooral de leefbaarheidsbeloften van het Masterplan tegen het licht worden gehouden. Vandaag sprak Dorpsraadslid Philip Helmer de gemeenteraad toe. 'RWS heeft straks zijn verkeersprobleem opgelost, Schiphol is beter bereikbaar geworden, maar gemeente en DRB zitten met een zware hypotheek die niet op de bewoners mag worden afgewenteld.

Politiek Debat met Badhoevedorpse Twist

. thema's: Algemeen, Bestemmingplan, Groenstructuurplan, Omlegging A9, Schiphol , Veldpost/Sportvelden

Vorige week donderdag organiseerde de dorpsraad een goed bezocht Politiek Debat met vertegenwoordigers van de politieke partijen die deelnemen aan de Provinciale statenverkiezingen op 18 maart a.s. Insteek waren een aantal typisch lokale hete hangijzers, waarover de politieke partijen de afgelopen vijf weken al werden ondervraagd. Terwijl de landelijke politici op de TV hun robbertjes uitvochten werd in de Karavanserai door maar liefst 11 verschillende partijen duidelijk gemaakt hoe zij de Badhoevedorpse belangen provinciaal willen behartigen. Conclusie van de avond was voor Dorpsraadvoorzitter Anne Marie Kamervaar-Kegel duidelijk: 'Het groen voor Badhoevedorp en omstreken staat bij alle partijen goed op de kaart!' De Dorpsraad kreeg van de deelnemers ook mooie complimenten over deze toch wel unieke aanpak.

Jaarlijkse Informatiemarkt

. thema's: Bestemmingplan, Dorpshuis/MFA, Groenstructuurplan, HOV, Omlegging A9, Schiphol , Sloterbrug, Veldpost/Sportvelden, Algemeen

Op woensdag 10 december 2014 werd de jaarlijkse informatiemarkt gehouden over de laatste ontwikkelingen over de gebiedsontwikkeling Badhoevedorp en de omlegging van de A9. Aan de grote maquette van Badhoevedorp werden weer vele geanimeerde gesprekken gevoerd en stonden de medewerkers van de gemeente Haarlemmermeer, Badhoevebuurt cv, Rijkswaterstaat en de Stadsregio paraat om vragen te beantwoorden op allerlei gebied. Ook de Dorpsraad Badhoevedorp was aanwezig met een eigen stand en verschillende bestuursleden om vragen uit het dorp te beantwoorden, net als de collega’s van Buurtvereniging Nieuwemeer.

Naar Informatiemarkt Service Centrum met Boodschapshuttle

. thema's: Centrum, Groenstructuurplan, HOV, Omlegging A9, Quartebras, Schuilhoeve, Sloterbrug, Veldpost/Sportvelden

Op woensdag 10 december van 16:00 tot 20:00 uur is er de jaarlijkse informatiemarkt in het Service Centrum aan de Sloterweg. Hier presenteert de Gemeente Haarlemmermeer in samenwerking met de Dorpsraad Badhoevedorp de actuele ontwikkelingen in en om Badhoevedorp. Kom kijken, luisteren en meepraten over de omlegging van de A9, de veranderingen in de ouderen en jongerenzorg, de groenvoorziening in het dorp, de ontwikkelingen rondom het winkelcentrum, de bouw van het Dorpshuis en nog veel meer. Voor mensen die moeite hebben hier naar toe te komen, biedt De Boodschapshuttle uitkomst. Op diverse locaties zal informatie worden opgehangen. Vanaf 15.30 uur rijdt de Boodschapshuttle een vaste gratis ronde langs de Boog, de Akerborgh, de Azalea flat, de Schuilhoeve en Zuiderbogen/Meerwende naar het Service Centrum op de Sloterweg.

Bijeenkomst over inrichting Park Veldpost

. thema's: Groenstructuurplan, Veldpost/Sportvelden

De gemeente Haarlemmermeer daagde de bewoners in Badhoevedorp uit om samen tot spannende, inspirerende ideeën te komen voor de inrichting van het park rondom de toekomstige sportvoorzieningen in De Veldpost en de natuurstrook ten zuiden van de Schipholweg. Gewapend met gekleurde viltstiften togen de bewoners in groepjes aan het werk om de nieuwe natuur van het toekomstige Badhoevedorp een passende invulling te geven.