Ideeënrijk 1ste Dorpsraadcafé

. thema: Algemeen

Het eerste Dorpsraadcafé werd op woensdag 27 mei een feit. 't Rietland vormde de perfecte ambiance voor deze informele bijeenkomst, waarbij men onder het genot van een drankje van gedachten kon wisselen met leden van de Dorpsraad Badhoevedorp. De Dorpsraad wil met dit initiatief graag meer in contact komen met de bewoners en horen welke onderwerpen van algemeen belang er spelen voor de Badhoevedorpers. Vele onderwerpen passeerden de revue. Op de site papieren tafelkleedje werden alle suggesties en thema's ijverig opgeschreven.

Uiteraard was de recente commotie rond de buslijnen 145 en 192 onderwerp van gesprek. Ook kwamen zaken aan de orde als de leegstand in het winkelcentrum en de wensen voor een centraal Dorpsplein in het nieuwe centrum. Of het gemeentelijke bomenbeleid, de ringdijk problematieken en de ontwikkelingen in de Thuiszorg. Maar ook hoe de dorpsraad de jongere bewoners van Badhoevedorp kan betrekken bij de plannen voor het nieuwe dorp.
De Dorpsraad gaat al wat op de papieren tafelkleden terecht is gekomen uitwerken en op een rijtje zetten. Het totaaloverzicht zal op de website komen. Op de plenaire vergadering van 16 juni zal bekeken worden welke onderwerpen de Dorpsraad kan toevoegen aan de agenda.